Για πρώτη χρονιά στο πλαίσιο του Φεστιβάλ WIFT GR 50/50 Ισότητα και στον Κινηματογράφο πραγματοποιήθηκε ανοιχτή πρόσκληση προς γυναίκες δημιουργούς για συμμετοχή στο νεοσύστατο διαγωνιστικό τμήμα «Μικρές Γυναικείες Ιστορίες», με σκοπό την ανάδειξη του δυναμικού παρόντος του ελληνικού γυναικείου κινηματογράφου στον κόσμο. Οι δημιουργοί κλήθηκαν να καταθέσουν τις μικρού μήκους ταινίες τους μέχρι τις 31 Οκτωβρίου 2023.
Η κριτική επιτροπή αποτελείται από τα εξής τρία μέλη του WIFT GR:
Sibylle Meder (Σκηνοθέτρια)
Κωνσταντίνα Κουτσονάσιου (Ηθοποιός)
Γεωργία Φώτου (Σεναριογράφος)
Τα Βραβεία:
Θα απονεμηθούν τα εξής βραβεία:
1ο Βραβείο WIFT GR με χρηματικό έπαθλο 1.500 ευρώ
2ο Βραβείο Μusou – Παροχή πρωτότυπης μουσικής επένδυσης για την επόμενη ταινία της νικήτριας δημιουργού
3ο Βραβείο PACT – Εξασφαλισμένη συμμετοχή της νικήτριας παραγωγού σε workshop υψηλού κύρους, που διοργανώνει η Ένωση Παραγωγών Οπτικοακουστικών Έργων PΑCT, το 2024.
Κατατέθηκαν περισσότερες από έκατο ταινίες μέσω της πλατφόρμας του Filmfreeway. Για να προβληθούν στο Φεστιβάλ και να συμμετέχουν στο διαγωνιστικό, επιλέχθηκαν από την κριτική επιτροπή, οι εξής δεκατρείες:
«A deux voix +» της Μάρθας Μπουζιάρη
Δύο γυναίκες που δείχνει να τις χωρίζει μια άβυσσος – η μητέρα ενός τρομοκράτη του ISIS και η μητέρα ενός θύματος τρομοκρατικού χτυπήματος το 2016 στις Βρυξέλλες – χτίζουν μια απροσδόκητη φιλία που κορυφώνεται με την απόφασή τους να γράψουν μαζί ένα αυτοβιογραφικό βιβλίο. Κόντρα στη βία και το μίσος, η σχέση τους δυναμώνει και μεταμορφώνεται σε ένα γυναικείο μανιφέστο ανθρωπιάς, ευαισθησίας κι ελπίδας.
Ντοκιμαντέρ, 30′, Ελλάδα, 2023
«Days of a Lilac Summer» της Αριάδνης Αγγελικής Θυφρονίτου-Λήτου
Μια θυμωμένη έφηβη πηγαίνει διακοπές με τον απόντα πατέρα της. Στη γαλήνια εξοχή, εξερευνά την επιθυμία της για ανδρική προσοχή με δύο μεγαλύτερα αγόρια, αγνοώντας την ανάγκη της για μια πατρική φιγούρα.
Μυθοπλασία, 12′, Ελλάδα, 2023
«Dustlight» της Χρυσάνθης Κουρή
Η Ματίνα επιστρέφει στο οικογενειακό εξοχικό για να ξεκαθαρίσει τα πράγματα της εκλιπούσας μητέρας της. Η διαδικασία τη σπρώχνει σε αναμνήσεις και προσωπικά «ξεκαθαρίσματα», καταλήγοντας στην αποδοχή και τη λύτρωση.
Μυθοπλασία, 20′, Ελλάδα, 2022
«End of August – Τέλη Αυγούστου» της Αντζελίκας Κατσά
Εκείνο το καλοκαίρι η Αμέλια θα ανακαλύψει τον παράνομο δεσμό της μάνας της, αρνούμενη να πιστέψει όσα είδε θα το σκάσει απο το σπίτι μαζί με τον Επαμεινώνδα, τον πρώτο της έρωτα. Θα ζήσουν μια περιπέτεια δοκιμάζοντας τους εαυτούς τους και όποιον συναντήσουν στο διάβα τους, καταλήγοντας στο τέλος της βραδιάς και πάλι παιδιά στα χέρια των γονιών τους. Ηταν το καλοκαίρι που η Αμέλια ένιωσε για πρώτη φορά ένα τέλος στο πετσί της.
Μυθοπλασία, 17′, Ελλάδα, 2023
Fault της Κατερίνας Παπαναστασάτου
Ενας παππούς, μοναδικός κηδεμόνας της εγγονής του, κάνει ό,τι μπορεί για να τη βοηθήσει να διορθώσει το λάθος της. Ή μήπως το δικό του;
Μυθοπλασία, 15′, Ελλάδα, 2022
«Hantush – Ένα Παραμύθι» της Αλεξίας Τσούνη
Όταν ισραηλινές μπουλντόζες φτάνουν στο χωριό των Βεδουίνων για να γκρεμίσουν το σπίτι της, μια 14χρονη πρόσφυγας από την Παλαιστίνη, η Salha, καλεί το ιπτάμενο αρνί της, Hantush, για να την πάρει κάπου μακριά.
Ντοκιμαντέρ, 6′, Ελλάδα, 2022
«Kalavryta – Guernika» της Ισμήνης Σακελλαροπούλου
Δύο ιστορικές, ελεύθερες πόλεις που προσπάθησε να αφανίσει ο πόλεμος όμως τα δάκρυά των επιζώντων έγιναν στυλοβάτες της ελευθερίας μέχρι σήμερα. Στη Γκερνίκα χάθηκαν γυναίκες, παιδιά και άντρες που οι κραυγές τους έφτασαν μέχρι τον Πικάσο και έφτιαξε την περίφημη «Γκουέρνικα». Στα Καλάβρυτα άνδρες 13 χρονών και πάνω εκτελέστηκαν με τον πιο φρικιαστικό τρόπο δίνοντας την χαριστική βολή στην ανθρώπινη ύπαρξη και η Καλαβρυτινή μάνα- γυναίκα έγινε ιερό σύμβολο της μνήμης και της αναγέννησης.
Nτοκιμαντέρ, 20′, Ελλάδα, 2022
«Lumen» της Ειρήνης Τζούλια
23 Ιουλίου 2018. Στην περιοχή της Ανατολικής Αττικής ξεσπά η δεύτερη πιο φονική πυρκαγιά στην Ιστορία του 21ου αιώνα. H προσωπική απώλεια συντίθεται με τη συλλογική καταστροφή, σε ένα ημερολόγιο εξαϋλωμένων τοπίων, θραυσματικών μαρτυριών και εικόνων που αναζητούν μετατραυματικά λίγο φως…
Ντοκιμαντέρ, 20′, Ελλάδα, 2023
«Nothing Holier Than A Dolphin» της Ισαβέλλας Μαργάρα
Δύο ψαράδες βρίσκουν ένα δελφίνι που πνίγεται στα δίχτυα τους. Το δελφίνι με τη σειρά του βρίσκει έναν ψαρά που πνίγεται στη θάλασσα και προσπαθεί να τον σώσει. Σ’ αυτό το μικρό χωριό στη Μεσόγειο, ένας αρχαίος μύθος ξαναζωντανεύει αναπάντεχα.
Μυθοπλασία, 17′, Ελλάδα, 2022
«Pebble» της Καρίνας Λογοθέτη
H κόρη ενός θεραπευτή εισβάλει στο γραφείο της μητέρας της για να κλέψει όλα τα φάρμακα και να δώσει τέλος στη ζωή της. Εκείνη τη στιγμή ένας απρόσκλητος ασθενής μπαίνει μέσα και ζητάει απεγνωσμένα βοήθεια. Αυτό που ακολουθεί είναι μία ανορθόδοξη συνεδρία όπου ο θεραπευτής δεν είναι πραγματικά επαγγελματίας….
Μυθοπλασία, 13′, Ελλάδα, 2022
«The Armchair on the Pavement – Η Πολυθρόνα στο Πεζοδρόμιο» της Μαίρης Κολώνια
Ενα τραγούδι στο ραδιόφωνο ξυπνάει μνήμες σε έναν ηλικιωμένο συνταξιούχο που πάσχει από άνοια, θυμίζοντάς του το βράδυ των αρραβώνων με τη γυναίκα του, τώρα πια φροντιστή του. Η λαχτάρα που τον κυριεύει να επανακτήσει την ανεξαρτησία του, τον ωθεί να φύγει απ’ το σπίτι, κρυφά από εκείνη, ενάντια στις οδηγίες του γιατρού. Ενα αιφνίδιο συμβάν που διαταράσσει την εύθραυστη ρουτίνα τους πυροδοτεί απρόσμενα τη μεταξύ τους φλόγα. Ξεχνιέται ποτέ η αγάπη;
Μυθοπλασία, 15′, Ελλάδα, 2023
«Until You See Me – Μέχρι Να Με Δεις» της Ελεάννας Σαντοριναίου
Ο Πέτρος ταξιδεύει νοερά, περπατώντας στους διαδρόμους ενός νεκροταφείου, κρατώντας μία παλιά Hi8 κάμερα, καθώς βρίσκεται στην κηδεία ενός αγαπημένου του προσώπου.Ξεκομμένος από την πραγματικότητα και ανίκανος να σχετισθεί με οτιδήποτε, θα τα καταφέρει άραγε να βρει κάποια σύνδεση;
Μυθοπλασία, 15′, Ελλάδα, 2023
«Women of Saos – Γυναίκες του Σάος» της Άλκηστης Βούλγαρη
Χρονολόγιο της εμπειρίας του Quokka στη Σαμοθράκη. Οι συναντήσεις με τις γυναίκες της ντόπιας κοινότητας, οι χαλαρές συζητήσεις του καλοκαιριού, η πανέμορφη φύση του νησιού, οι εξομολογήσεις, τα κεράσματα, η ζεστασιά. Ένα μικρό μέρος από το ημερολόγιο μας, προφορικό και φωτογραφικό εμπεριέχεται σε αυτό το λεύκωμα καθώς και ένα μεγάλο, εγκάρδιο ευχαριστώ.
Ντοκιμαντέρ, 18′, Ελλάδα, 2022