Στο πλαίσιο του 7ου Φεστιβάλ WIFT GR Ισότητα και στον Κινηματογράφο: Γυναίκες χωρίς σύνορα, θα διεξαχθεί την Παρασκευή 24 Νοεμβρίου στις 19:30 στην Ταινιοθήκη της Ελλάδος, εκδήλωση- συζήτηση με γυναίκες δημιουργούς απο τον κλάδο της κινηματογραφικής παραγωγής.
Ο στόχος μας είναι μέσα από την παράθεση βιωματικών εμπειριών, στοιχείων και αναλύσεων, να φωτιστούν τα προβλήματα και τα στερεότυπα που αντιμετωπίζουν οι γυναίκες αλλά και να αναδειχθεί ο ρόλος τους, το βλέμμα τους και η δυναμική τους, με ορίζοντα την επίτευξη της έμφυλης ισότητας και την καταπολέμηση της σεξιστικής κουλτούρας.
Ομιλήτριες:
Θελγια Πετράκη, σκηνοθέτρια
Νίνα Μαρία Πασχαλίδου, σκηνοθέτρια
Μίνα Ντρέκη, παραγωγός
Βάνια Τέρνερ, διευθύντρια φωτογραφίας, μοντέζ, σκηνοθέτρια
Κική Πίττα, art director, costume designer
Γιούλα Μπούνταλη, ηθοποιός, σκηνοθέτρια, συγγραφέας
Τη συζήτηση θα συντονίσει η Μαρία Λούκα, σεναριογράφος – δημοσιογράφος και μέλος του ΔΣ του WIFT GR
To πλήρες πρόγραμμα του Φεστιβάλ: https://wift.gr/7th_festival_programme_wift_gr/
Είσοδος ελεύθερη
Περισσότερες πληροφορίες για τις ομιλήτριες:
Η Θέλγια Πετράκη είναι σκηνοθέτης, σεναριογράφος και ανθρωπολόγος, βραβευμένη από την Ελληνική Ακαδημία Κινηματογράφου 2021. Έχει σκηνοθετήσει τις ταινίες μικρού μήκους: 1. ‘PRAY’ 2012 (Palm Springs,Uppsala, Austin κλπ.) 2. ‘HELGA ÄR I LUND’ 2016 που έκανε την πρεμιέρα της στο Clermont Ferrand καθώς και το μεσαίου μήκους ντοκιμαντέρ ‘ΕΓΩ ΚΑΙ ΟΙ ΑΛΛΛΟΙ’ 2015 (Thessaloniki Documentary Film Festival), σε συμπαραγωγή με τη COSMOTE TV. Η τρίτη της ταινία μικρού μήκους ‘BELLA’ 2020, μεταξύ άλλων, πήρε μέρος στο Berlinale Short Form Station 2019, βραβεύτηκε σε πολυάριθμα φεστιβάλ ανά τον κόσμο (Visions du Reel 2020, Oberhausen 2020, Busan International Short Film Festival 2021, Drama Film Festival κ.α.) και ήταν υποψήφια στα Ευρωπαϊκά Βραβεία (EFA) 2021.
Μόλις ολοκλήρωσε τα γυρίσματα της τέταρτής μικρού μήκους ταινίας της με τίτλο «400 ΚΑΣΕΤΕΣ» σε συμπαραγωγή με Ρουμανία και Γερμανία. Αυτόν τον καιρό, βρίσκεται στο στάδιο ανάπτυξης της πρώτης της μεγάλου μήκους ταινίας.
Η Μίνα Ντρέκη είναι παραγωγός και μέρος της εταιρείας Marni Films. Θέλει να εστιάσει σε projects που δίνουν το βήμα σε νέες φωνές που δεν έχουν ακουστεί και σε ιστορίες που υποστηρίζουν την βιωσιμότητα σε επίπεδο περιεχομένου και πρακτικών.
Έχει πτυχίο στα Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης και μεταπτυχιακό στη Γλωσσολογία (Westminster University, London) και 2ο πτυχίο στον Ευρωπαϊκό Πολιτισμό από το Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο.
Έχει συνεργαστεί με Βρετανικά post-production houses ως γλωσσολόγος ενώ διέμενε στο Λονδίνο, και στην Ελλάδα εργάστηκε σε διεθνείς παραγωγές, όπως οι ταινίες Mamma Mia!, The Sisterhood of the Travelling Pants II, Lara Croft, κ.ά. Οι μικρού μήκους της συμμετείχαν και έχουν βραβευτεί σε σημαντικά φεστιβάλ (Cannes, Clermont Ferrand, BFI, POFF, Busan, SXSW, Zinebi, κ.ά), και διανέμονται από διεθνείς publishers, όπως The New Yorker & ΗΒΟ Europe.
Είναι μέλος της Ελληνικής Ακαδημίας Κινηματογράφου, alumna του American Film Showcase (AFS) Network, του Midpoint Institute, και του Balkan Documentary Center & IDFA Academy. Επιλέχθηκε από το δίκτυο EWA ως Emerging Woman Producer, ενώ έχει καταρτιστεί στο Green Filming (TFL) και στα Producers Labs του Sarajevo Cinelink, Jumpgate- Nebulae του DocLisboa & Rotterdam. Το 2023 βραβεύτηκε για να συμμετέχει στο Producers’ Network του Marche Du Film των Καννών.
Η Βάνια Τέρνερ (1989) είναι ντοκιμαντερίστρια, διευθύντρια φωτογραφίας και μοντέζ. Η δουλειά της τα τελευταία χρόνια εξερευνά τις θεματικές του τραύματος, της απώλειας, της έμφυλης βίας και της επιβίωσης. Έχει κινηματογραφήσει ανθρωπιστικές κρίσεις στο Ιράκ, την Κεντρική Μεσόγειο, το Κονγκό και την Κεντροαφρικανική Δημοκρατία, μεταξύ άλλων. Με έδρα την Κένυα από το 2017 έως το 2020, ασχολήθηκε αποκλειστικά με την καταγραφή των επιπτώσεων της αναγκαστικής εκτόπισης αμάχων λόγω πολεμικών συρράξεων, ένδειας και κλιματικής αλλαγής, καθώς και με την έμφυλη διάστασή τους, σε διάφορες χώρες στην υποσαχάρια Αφρική. Η δουλειά της έχει παρουσιαστεί από την Guardian, το ΤΙΜΕ, το ONASSIS CULTURE και άλλα διεθνή και εγχώρια μέσα. Φέτος κάνει το σκηνοθετικό της ντεμπούτο με το μεγάλου μήκους ντοκιμαντέρ TACK (2024), σε παραγωγή του ONASSIS CULTURE, το οποίο παρακολουθεί την Ολυμπιονίκη Σοφία Μπεκατώρου και την Αμαλία, νεαρή πρωταθλήτρια της ιστιοπλοΐας, οι οποίες βρίσκονται ξαφνικά στην πρώτη γραμμή μιας κομβικής αλλαγής στην ελληνική κοινωνία και έτσι οδηγούνται σε μια από κοινού αναζήτηση δικαιοσύνης.
Νίνα Μαρία Πασχαλίδου
Η Νίνα Μαρία Πασχαλίδου είναι σκηνοθέτης, δημοσιογράφος και παραγωγός. Το 2010 κατέγραψε την ελληνική κρίση μέσα από το multimedia project “The Prism GR2011” – www.theprism.tv (idfa DocLab, FIPA, See Festival/ finalist- 69th Pictures of the Year Awards, honoree-Webby Awards 2012). Το 2013 ολοκλήρωσε το ντοκιμαντέρ “Kismet” το οποίο απέσπασε 12 διεθνή βραβεία ανάμεσα τους και το IDFA (Διεθνές Φεστιβάλ του Άμστερνταμ- 2013 B’ βραβείο στην κατηγορία Mid-Length, με θέμα τις τουρκικές σαπουνόπερες και την επιρροή τους στη Μέση Ανατολή, τον Αραβικό κόσμο και τα Βαλκάνια. Το ντοκιμαντέρ ολοκληρώθηκε με τη συνεργασία των τηλεοπτικών δικτύων Al Jazeera και ARTE, την υποστήριξη των Κέντρων Κινηματογράφου Κροατίας, Βουλγαρίας και Ελλάδας, τη χρηματοδότηση από το πρόγραμμα MEDIA της Ε.Ε., και τη συμμετοχή των τηλεοπτικών καναλιών SVT, RTS, Knowledge, Channel 8, YLE, MRT, ΡΙΚ. Το 2017 ολοκλήρωσε το ντοκιμαντέρ “The Snake Charmer”, σε συμπαραγωγή Al Jazeera και ΕΡΤ και τη συμμετοχή ευρωπαϊκών καναλιών όπως το DR, YLE και SVT – με θέμα τον σταρ του Bollywood, Amir Khan και την ακτιβιστική του δράση στην Ινδία υπέρ των δικαιωμάτων των γυναικών. Η ταινία βραβεύτηκε με το Youth Jury Award από το Διεθνές Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης (2017), ήταν υποψήφια στα Prix Europa Awards στην κατηγορία TV Documentary ενώ τον Απρίλιο του 2019 βραβεύτηκε με το International Broadcast Award Βiography στα New York Festivals. H νέα της ταινία FEMICIDIO (ΑJ, SΚΑΙ ΙΤΑLIA 2022) με θέμα τις γυναικοκτονίες στην Ιταλία, έκανε την πρεμιέρα της τον Νοέμβριο του 2022, και κέρδισε το πρώτο βραβείο στο Βerlin Greek Film Festival, ενώ μέσα στο ίδιο έτος συν-σκηνοθέτησε τη σειρά Europe Revealed για το ARTE. https://www.arte.tv/fr/videos/RC-019708/europe-un-continent-bouleverse/ για την οποία είναι υποψήφια για το γαλλογερμανικό βραβείο δημοσιογραφίας.
Ολοκλήρωσε τις προπτυχιακές σπουδές της στα Μ.Μ.Ε. (double major Advertising και Broadcast Journalism) στο Boston University και ολοκλήρωσε το MBA της σε Entrepreneurship στο Bentley University. Σπούδασε κινηματογράφο στο La Femis, στο Παρίσι, και στο NYU της Νέας Υόρκης. Eίναι επίσης fellow στο School of Foreign Service του Georgetown University, στην Ουάσινγκτον των ΗΠΑ στο τμήμα διεθνών Σχέσεων.
Έχει επίσης συνεργαστεί ως δημοσιογράφος με τις εφημερίδες Το Βήμα και Η Καθημερινή καθώς και με τα διεθνή δίκτυα AJ, BBC, RTL και ZDF, και ως παραγωγός με τις εκπομπές Eξάντας, Πρωταγωνιστές και Fault Lines του AJ Αmerica. Ήταν επίσης μέτοχος και συνεργάτης του δημοσιογραφικού site protagon. Μιλάει ελληνικά, αγγλικά, γαλλικά και ισπανικά.
Γιούλα Μπούνταλη
Γεννήθηκε στην Αθήνα. Σπούδασε θεατρολογία στο Πανεπιστήμιο Αθηνών (BA), το Πανεπιστήμιο Κρήτης (ΜΑ), και το Ιnstituut Media en Re/presentatie του Πανεπιστημίου της Ουτρέχτης, και υποκριτική στο Stella Adler Studio και το Atlantic Theatre στη Νέα Υόρκη, στο Poor School και το Central School of Speech and Drama στο Λονδίνο. Ήταν ερευνήτρια υπότροφος του Ινστιτούτου Μεσογειακών Σπουδών στο τμήμα Θεάτρου με θέμα «Πρόσληψη Ευρωπαϊκών Πρωτοποριών του 20ου αιώνα στο Νεοελληνικό Θέατρο».
Εργάζεται στο σινεμά και το θέατρο, ως ηθοποιός, σκηνοθέτης και σεναριογράφος. Το 2010 ίδρυσε τον ανεξάρτητο θεατρικό χώρο Προσωρινός στην Αθήνα.
Οι θεατρικές της δουλειές σαν συγγραφέας, σκηνοθέτης και ηθοποιός περιλαμβάνουν παραγωγές της θεατρικής εταιρίας Διασπορά, της οποίας είναι ιδρυτικό μέλος, στο Bios, Skrow Theater, Προσωρινός, Φεστιβάλ Αθηνών & Επιδαύρου, Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών και Εθνικό Θέατρο.
Ως σεναριογράφος, συνυπέγραψε με τον Σύλλα Τζουμέρκα τα σενάρια των ταινιών Χώρα Προέλευσης (Φεστιβάλ Βενετίας 2010), Η Έκρηξη / A Blast (Φεστιβάλ Λοκάρνο 2014) και Το Θαύμα της Θάλασσας των Σαργασσών (Φεστιβάλ Βερολίνου 2019), και συνεργάστηκε και με την Sepideh Farsi στο σενάριο της ταινίας I Will Cross Tomorrow.
Αυτή την περίοδο είναι στο post production του μικρού μήκους ντοκιμαντέρ Mothers of Daughters σε σενάριο-σκηνοθεσία της ίδιας μαζί με την Elke Lehrenkrauss (Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης 2023).
Ως ηθοποιός, έχει παίξει μεταξύ άλλων στις ταινίες Χώρα Προέλευσης του Σύλλα Τζουμέρκα (Φεστιβάλ Βενετίας 2010), Babeldom του Paul Bush (Φεστιβάλ Ρότερνταμ 2012), Μαζί ή Τίποτα του Fatih Akin (Φεστιβάλ Καννών 2017), Η Δουλειά της του Νίκου Labot (Φεστιβάλ Τορόντο 2018), Το Θαύμα της Θάλασσας των Σαργασσών (Φεστιβάλ Βερολίνου 2019).
Έχει διδάξει συγγραφή σεναρίου στο Ανοιχτό Πανεπιστήμιο ενώ από το 2019 είναι μέλος της Ελληνικής Ακαδημίας Κινηματογράφου σαν σεναριογράφος και ηθοποιός.
ΦΙΛΜΟΓΡΑΦΙΑ – Σεναριογράφος
2010 Xώρα Προέλευσης
2014 Η Έκρηξη / A Blast
2019 I will cross tomorrow (participation)
2019 Το Θαύμα της Θάλασσας των Σαργασσών
2023 Mothers of Daughters
ΘΕΑΤΡΟ – Συγγραφέας – Σκηνοθέτις
2011 Καυκασιανός Φοίνικας, θέατρο Προσωρινός
2015 Χορός Ξανά, Bios – Exploring urban culture
2016 Από τα ψηλά στα χαμηλά, ένας δολοφόνος στο Τόκιο, Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών
2016 Αργοπορημένη, το τραγούδι ενός καουμπόι, της Σάρα Ρουλ (Μετάφραση), Skrow Theatre
2016 Ruined, της Λιν Νόττατζ (Μετάφραση), Φεστιβάλ Αθηνών & Επιδαύρου
2019 Καπνοτόπια, θέατρο Προσωρινός
2020 Open Light, θέατρο Προσωρινός
2022 Άνοιξη, Φεστιβάλ Αθηνών & Επιδαύρου